Friday, March 25, 2011

Prank Si Pemabuk (18sx)


Keburukan minum arak memang banyak sangat. Tengoklah apa yang terjadi kalau mabuk. Dikenakan orang sampai x sedar langsung tindakan orang yang mengenakan tu boleh mengundang padah kepada diri sendiri. Contohnya macam dalam gambar tu boleh mendatangkan kecederaan kepada diri. Si pemabuk boleh lemas dalam plastik dan patah riuk tulang terkena beban berat. 

Contoh-contoh lain ialah bergaduh kat club, terlepas cakap macam isu Karam Singh Walia tu, excident kereta dan macam-macam lagi laa benda yang x baik. Kita orang Malaysia jangan meniru aksi terlampau diaorang ni tau. X sesuai sangat !














Dah habis tengok semua gambar ? Apa pendapat korang ye. Rasa-rasa patut ke buat gurauan macam tu. Memang rasa lucu sangat tapi nak buat gurauan pon ada batasannya. Nasib laa yang kena pranked tu mat-minah salleh.

Kesimpulannya perlulah diingati bahawa kajian ilmiah menunjukkan arak memberi kesan yang serius dari aspek sosial, budaya, psikologi dan seterusnya membawa kepada kesan kepada masyarakat, bangsa, agama dan negara. 


Kita sebagai muslim lagilah kena selalu beringat bahawa meminum arak itu adalah haram.

Nabi Muhammad S.A.W bersabda:
” Arak adalah ibu segala maksiat dan ianya adalah maksiat paling mengaibkan.” (Kitab Sunan Ibnu Majah jilid 3, kitab memabukkan, Bab 30, Hadis no. 3371)

Sekian..... ^^



Related Link: Psittaculla

4 comments:

Sekamar Rindu said...

salam..

Allah swt mengharamkan arak kerana pasal ni laa

** folo ur blog..

Anna King said...

wslm.. betul2..
** da follow u.. thanx ^^

Ikhwan said...

mat saleh kalau prank, memang betul-betul diorang buat.

Ikhwan,
http://ikhwanshah.com

Anna King said...

Ikhwan> tau xpe.. ^^

Muhammad Iman Harraz Pengemas Rumah Terbaik Dari Ladang !

  #Gambar-gambar di bawah didapati dari whatsapp mamanya# Hai si kecik ni memang kaki pengemas bertaraf antarabangsa betul. Ten...