Thursday, March 31, 2011

Swimming Pool Paling Dalam Di Dunia




Anda pandai berenang ? Suka mandi ? Eh mana boleh tanya suka mandi or x. Macam nak tanya kat kambing pulak. Confirm la semua orang pon suka mandi kan. Sapa yang suka nak jadi kerang busuk. Uish~ Sambung lagi tanya. Pernah mandi kat kolam renang ? Dalam x kolam tu ? Oops mana la tahu selama ni anda suka nak mandi kat kolam yang khas untuk kanak-kanak je. Share tempat yang sama sebabnya fobia dengan kedalaman air dan takut lemas. Huhu. Ok lah ye straight to the point terus. Sebenarnya saya nak kongsi info yang menarik dengan anda semua tentang kolam renang yang terdalam di dunia. 

Nemo 33 nama diberi. Dianugerahkan sebagai kolam renang yang terdalam di dunia. Kedalaman maksimumnya adalah 35 meter. Mengandungi 2,500,000 liter air non-chlorinated. Sumber penapis mata air dirawat pada suhu 30 °C (86 °F) dan mempunyai gua underwater tiruan pada tahap kedalaman 10 meter. 

Wah hebat kan ! Sapa-sapa yang nak mandi kat Nemo 33 x boleh berenang secara bersendirian sebabnya ia terlalu berisiko tinggi kerana faktor kedalaman dan boleh menyebabkan kejadian lemas. Sekumpulan penyelam ditugaskan menjaga pelawat sebagai langkah berjaga-jaga.


2 comments:

mr.syazwan said...

fuuyooo dlm giler kot

chuak nak mandi

>.<

Anna King (سيتي امينه ناسا رودين) said...

huk2... tau xpe... kalau aku laa pengsan dlu seploh hari... dala ak xreti berenang... takot maa!

Muhammad Iman Harraz Pengemas Rumah Terbaik Dari Ladang !

  #Gambar-gambar di bawah didapati dari whatsapp mamanya# Hai si kecik ni memang kaki pengemas bertaraf antarabangsa betul. Ten...