Wednesday, January 23, 2013

Sayang & Rindu Mak 2013


Saya sayang Mak lebih dari diri saya :')

NANGIS BACA INI ::
Aku mempunyai pasangan hidup...
Saat senang aku cari pasanganku
Saat sedih aku cari ibu.
Saat sukses aku ceritakan pada pasanganku
Saat gagal aku ceritakan pada ibu.
Saat bahagia aku peluk erat pasanganku
Saat sedih aku peluk erat ibu.
Saat sambut birthday pasangan aku berikan hadiah istimewa dan buat surprise
Saat sambut hari ibu aku cuma dapat ucapkan "Selamat Hari Ibu".
Selalu aku ingat pasanganku
Selalu ibu yang ingat aku.
Setiap saat aku akan call pasanganku
Kalau ingat aku akan call ibu.
Selalu aku belikan hadiah untuk pasanganku
Entah bile aku akan belikan hadiah untuk ibu.
Renungkan:
"Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja bolehkah kau kirim wang untuk ibu? Ibu tidak minta banyak... lima puluh sebulan pun cukuplah"
Berderai air mata jika kita mendengarnya.
Tapi kalau ibu sudah tiada
ibu aku RINDU, aKU RIIINDDUU, SANGAT RINDU.
Berapa banyak yang sanggup menyuapkan ibunya makan
berapa banyak yang sanggup melap muntah ibunya
berapa banyak yang sanggup mengganti lampin ibunya
berapa banyak yang sanggup..... membersihkan najis ibunya
berapa banyak yang sanggup....... membuang ulat dan membersihkan luka kudis ibunya
berapa banyak yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga ibunya
Dan akhir sekali berapa banyak yang sembahyang JENAZAH ibunya......

Credit to: Heliza Helmi


~CERITERA SAYA~


...MENUNGGU DI CAR WASH WITH MAK...

9 Januari 2013... Saya demam sebab terlalu rindukan mak. Lalu keputusan drastik diambil, saya balik kampung malam tu gak. Puas hati dapat bermanja dan tidur sekatil dengan mak. Mak urutkan kepala saya sampai pecah biji angin. Ingatkan saya untuk mamam ubat. Tapi nyaris saya tak makan, rupa-rupanya ubat darah tinggi mak. Huhu~

Tersedar saya tika itu betapa istimewanya layanan seorang mak untuk anaknya. Mak kalau diberi peluang untuk kerja di Kuantan dan duduk sebumbung dengan mak alangkah bersyukurnya diri ini. Mudah-mudahan Allah permurahkan rezeki saya ke arah itu. Amin Yarabal Alamin~


p/s: SELAMAT ULANG TAHUN KELAHIRAN MAK @ AZIZAH DOLLAH HASSAN YANG KE 58 TAHUN #12 JANUARI 2013
**TERIMA KASIH UNTUK DOA MAK. INSHA ALLAH SAYA AKAN JADI ANAK YANG BAIK DAN SOLEHAH UNTUK MAK & ARWAH ABAH DI DUNIA & AKHIRAT. AMIN 

No comments:

Muhammad Iman Harraz Pengemas Rumah Terbaik Dari Ladang !

  #Gambar-gambar di bawah didapati dari whatsapp mamanya# Hai si kecik ni memang kaki pengemas bertaraf antarabangsa betul. Ten...