Sunday, November 28, 2010

Segarkan Wajah Dengan Anggur



Penggunaan anggur sebagai kandungan di dalam produk kecantikan cukup banyak diaplikasikan. Hal ini disebabkan oleh kelebihan anggur yang kaya dengan antioksidan.
Di salon dan spa, anggur juga menjadi salah satu perawatan yang ditawarkan untuk melawan radikal bebas. Sebenarnya memanfaatkan anggur untuk menjaga kecantikan kulit tidaklah sulit. 

Berikut ialah perawatan wajah dengan kaedah membuat masker anggur.

#1 Siapkan anggur merah tanpa biji kira-kira segenggam tangan. Hancurkan anggur hingga menjadi seperti krim. Anda boleh menghancurkannya dengan blender, atau menggunakan senduk dengan menekan anggur hingga hancur.
#2 Oleskan anggur yang sudah dihancurkan tersebut ke wajah dengan menggunakan berus kecil yang berbulu halus. Setelah diratakan, berbaring dan tunggu selama 10 minit.
#3 Bilas wajah dengan air dingin setelah selesai. Keringkan wajah dengan tuala dan gunakan pelembab wajah. Rasakan wajah kembali menjadi segar dan cerah :))

No comments:

Muhammad Iman Harraz Pengemas Rumah Terbaik Dari Ladang !

  #Gambar-gambar di bawah didapati dari whatsapp mamanya# Hai si kecik ni memang kaki pengemas bertaraf antarabangsa betul. Ten...