Wednesday, August 3, 2011

Status Starbucks Halal @ Haram






" STARBUCKS telah disahkan haram oleh JAKIM. Semua chocolate,vanilla dan coffee drinks kat COFFEE BEAN dan STARBUCKS contains E471 (Emulsifier 471), mono di-glycefides which dr animal origin (pork). Rasberry Frap guna cherries yg dicelop dalam ARAK, the tiramisu ada RUM. For more info call JAKIM 03-8886 4000. Please share : ) "


Status ini disharekan melalui fb rakan ke fb saya. Saya tidaklah menggemari minuman starbucks. Belum pernah saya mengunjungi mana-mana cafe starbucks sepanjang hayat saya. 

Apabila status ini dikongsi dan dihebahkan sesama rakan-rakan di fb & blog saya sekadar copy & paste tanpa usul periksa berkaitan link pengesahan dari pihak JAKIM. 

Terima kasih kepada seorang hamba Allah yang menegur saya kerana keterlanjuran kesalahan yang saya lakukan.

Yang masih keliru boleh search >>> halalenquiry@starbucks.com​.my
atau terus cek di website Halal Malaysia dengan menaip Starbucks di carian Halal.


...STATUS DARI FB...


 ADDITIONAL INFO

...STATUS DARI HAMBA ALLAH...


Quote yang menarik dan perlu dijadikan pedoman oleh umat Islam:

'Tinggalkan perkara yang diragui untuk menjaga hati & badan'

No comments:

Muhammad Iman Harraz Pengemas Rumah Terbaik Dari Ladang !

  #Gambar-gambar di bawah didapati dari whatsapp mamanya# Hai si kecik ni memang kaki pengemas bertaraf antarabangsa betul. Ten...